Zeptali jsme se odborníků, jak velkou část jejich produkce tvoří provize z prodeje úvěrů a jaká je jejich dlouhodobá strategie ohledně úvěrového byznysu.
Jak velkou část vaší produkce tvoří provize za prodej úvěrů? Jaká je vaše dlouhodobá politika ohledně podílu úvěrového byznysu na vašem podnikání? Chcete, aby podíl úvěrů na produkci rostl či klesal?
Ondřej Marek, výkonný ředitel ve společnosti Stone & belter
Oblast úvěrů je u nás z produktových oblastí (úvěry, penze, investice, pojištění) nejvíce zastoupena. Příjmy z úvěrů tvořily v roce 2020 přibližně polovinu provizního obratu firmy. Je zajímavé, že se nám podíl úvěrů na celkové produkci zvýšil minulý rok pouze o jednotky procent i přes to, že jsme meziročně výrazně navýšili objem zpracovaných hypoték, přiblížili jsme se k objemu 1,5 mld. Kč. Naši dlouhodobou strategii směřujeme k vyváženému poměru příjmu ze všech oblastí včetně realit. Proto máme ve firmě 4 sekce, kde se mohou poradci buď specializovat na jednu disciplínu (např. investice, úvěry, firemní finance, reality) nebo se zaměřit na komplexní majetkové poradenství. Majetkový poradce pak může využívat specialisty v jednotlivých oblastech, kteří jsou u nás ve firmě k dispozici, aby poskytl klientovi komplexní službu. Vše podle preference poradce a ke spokojenosti klienta.
Hana Vaňousová, jednatelka ve společnosti FINANCE V+V s.r.o.
V současné době tvoří produkce úvěrových produktů z pohledu provizí zhruba jednu čtvrtinu obchodu. Pokud se zamyslím z dlouhodobého hlediska, tak situace na trhu hypoték není pro společnosti našeho typu (malé rodinné společnosti) příliš příznivá. V poslední době jsme zaznamenali tlak bankovních domů na snížení počtu těchto malých spolupracujících subjektů s dovětkem “nechte se někým zastřešit”. Tak trochu mi to připadá, že by se jim líbilo více ovlivňovat trh, což je s malým počtem spolupracujících subjektů podstatně jednodušší. Nicméně naše dlouhodobá obchodní politika počítá s tím, že udržíme segmentové i procentuální rozdělení obchodu na stejné úrovni, abychom mohli i nadále našim klientům řešit finanční portfolio komplexně.
Z tohoto důvodu jsme do segmentu úvěrů přidali placené poradenství v rámci financování podnikatelských záměrů. Zajišťujeme tak podnikatelům nejen zajímavé úrokové sazby, čímž vylepšujeme jejich obchodní cash flow, ale hlavně za ně vše zařídíme a tím jim ponecháme čas na jejich vlastní obchodní činnost.
Radovan Gajdoš, Oblastní ředitel 4fin
Produkce za prodej úvěrů tvoří asi třetinu z celku. Jedná se v drtivé většině o bankovní hypoteční úvěry a dále o úvěry stavebních spořitelen. Poskytujeme také spotřebitelské úvěry, kde zejména refinancujeme či konsolidujeme. Pro své klienty navíc poskytujeme různé typy podnikatelských úvěrů či leasingy.
Jiří Hák, ředitel obchodní sítě eDO Finance
Úvěry dnes tvoří 35% celkového provizního obratu našeho ředitelství. Poměr se však velmi liší u jednotlivých poradců. U některých úvěrových specialistů je to i 70-80%. Můj dlouhodobý cíl je mít těchto 35-40% z celkového provizního příjmu u co nejvíce jednotlivých poradců, což by v detailu znamenalo, že se provádí opravdu komplexní poradenství, tedy že s hypotékou se udělá zajištění zdravotních a životních rizik, pojištění majetku a případně i tvorba rezerv.
Jak se Vám líbil příspěvek?
K ohodnocení článku klikněte na hvězdy
1 Komentáře
Neuvěřitelné, že tady narazím na svého bývalého finančního poradce. Pan Gajdoš je š*ejd v pravém slova smyslu. Prasárny, které udělal u mě a kamaráda opravdu nemají obdoby