Zeptali jsme se odborníků, jak vidí problematiku současných valuací vybraných amerických akciových titul.
Jak vnímáte současné valuace některých předních amerických akciových titulů (Apple, MSFT, Amazon, Alphabet, Tesla, Facebook, Visa, MasterCard, NVIDIA? Zejména pak, jak toto vnímání ovlivňuje vaši politiku investování do akciových podílových fondů?
Richard Siuda, ředitel externího prodeje a člen představenstva Conseq Investment Management
Ceny uvedených akcií vnímáme jako velmi přestřelené. To samozřejmě neznamená, že nemohou v nejbližším období i nadále růst, ale z dlouhodobější perspektivy vnímáme jejich držení jako výrazně nevýhodné. Poměry ceny akcií vůči ziskům (P/E) přes 40 a další podobné extrémní hodnoty dalších valuačních ukazatelů znamenají, že trh vnímá budoucnost těchto společností jen růžově, mimořádně optimisticky, zároveň že tento optimistický scénář vnímá jako v podstatě bezrizikový. A to vše za předpokladu, že úrokové sazby zůstanou dlouhodobě nízké.
To podle nás nejsou dobré předpoklady. Proto se těmto akciím snažíme v rámci alokace našich portfolií co nejvíce vyhýbat. Ať už tím, že podvažujeme americké akcie a oproti tomu nadvažujeme akcie z rozvíjejících se trhů, příp. z Evropy, tak také konkrétním výběrem fondů na americké akcie, kde spíše dáváme přednost fondům s hodnotovou investiční strategií.
Této strategii se sice v posledních letech v porovnání s růstovým IT sektorem nevedlo vůbec dobře, ale do budoucna naopak věříme, že se tato aktivní správa investorům výrazně vyplatí právě tím, že se mimořádně drahým akciím z uvedené skupiny z velké části vyhýbá.
Ondra Záruba, analytik Comsense analytics
Svůj názor na akcie Apple jsem vyjadřoval zde na Finsider již koncem roku, a to v článku Akciová bublina Apple. A názor na něj jsem nepřehodnotil. Apple je obětí svého vlastního úspěchu. Je to neuvěřitelně úspěšná firma, ale v řadě svých segmentů nemá pořádně kam už růst. A v tom hlavním dokonce klesá. Jasně, jsou tu divize jako služby, které zase rostou. Ale přesto si nemyslím, že Apple má mít kapitalizaci 2000 mld. USD+ (aktuálně asi 2300). Goodwill v případě Apple je gigantický. Vlastní kapitál byl jen asi 65 z 2300 mld. USD, takže si nedokážu příliš představit, čím jeho existenci u ročního zisku 55 mld. USD chce někdo obhájit. Je to ale marketingový fenomén, který táhne dav. Racionalitu v této pozici lze hledat jen těžko, pokud by někdo chtěl naskočit za současné ceny.
Jak se Vám líbil příspěvek?
K ohodnocení článku klikněte na hvězdy