V dnešní anketě se dozvíte, jak jsou na tom vybrané finančně poradenské společnosti s produkcí životního pojištění. Experti na tuto oblast pojištění prozradí, které produkty poradci sjednávají, a jaké připojištění volí jejich zákazníci.
- Jak se daří produkci Vaší společnosti v oblasti životního pojištění, roste či klesá podíl na obratu? Jaké typy životního pojištění nejčastěji sjednáváte (rezervotvorné, rizikové,..).
- Jaké jsou průměrné pojistné částky, na které se klienti pojišťují pro případ smrti. V jaké míře využívají Vaši zákazníci připojištění – pojištění pracovní neschopnosti, závažných onemocnění?
- Jaké analytické zázemí pro oblast životního pojištění využíváte?
Markéta Bláhová, obchodní manažerka pro oblast pojišťovnictví, SAB servis
Segment životního pojištění v minulém roce u nás provizně posílil o +24%. Samo o sobě to vypadá jako velmi silný růst, ve skutečnosti jde však o jednu z oblastí, která rostla nejpomaleji. Celkový provizní obrat SABu totiž vzrostl o +67%. Podíl životního pojištění na celkovém provizním příjmu v posledních letech klesal a za rok 2021 pak činil 23,9%. Samozřejmě poradci sjednávají primárně rizikové životní pojištění, rezervotvorné produkty jen okrajově. To je trend na celém trhu, ze kterého máme radost.
Průměrná pojistná částka na smlouvu v kategorii rizika smrt je 986 tis. Kč. Pojištění pracovní neschopnosti je sjednáno u 44,5% smluv. Závažná onemocnění jsou připojištěna u 54,6% smluv. Pozor, jde samozřejmě o průměry, produkce je jinak velmi pestrá. Některé poradenské firmy, které s námi spolupracují, mají affluentní klientelu, jiné naopak obsluhují spíše klasický retail. Čísla takových firem jsou pak samozřejmě výrazně jiná.
Našim poradcům nabízíme nejlepší srovnávač životního pojištění na trhu. Několikrát jsme jej s úspěchem prezentovali na různých odborných konferencích a využívají jej samotné pojišťovny pro jejich vlastní analýzy. Navíc v blízké budoucnosti na srovnávač navážeme možností online porovnat ceny pojištění a u vybraných pojišťoven, které toho budou schopny, možnost smlouvy ihned uzavřít.
Marek Seidl, analytik životního pojištění, Broker Trust
Loňský rok byl asi pro všechny společnosti na trhu specifický. Životní pojištění dlouhodobě tvoří více než třetinu provizního obratu Broker Trustu. Loni se podíl tohoto segmentu na celkové produkci o něco zmenšil, přitom ale oblast životního pojištění zaznamenala nárůst oproti roku 2020. Masivní zájem o úvěry zkrátka všechny ostatní oblasti tak trochu převálcoval. Drtivou většinu produkce máme v rizikovém životním pojištění.
Většinou si klienti pojišťují velká rizika jako jsou smrt nebo invalidita. Loni to bylo ještě o něco markantnější, právě díky nárůstu poštu pojistek, které se svezly s hypotečním boomem.
V BT Metodikách Online porovnáváme stovky kritérií u desítek produktů. Poradce z nich je schopen udělat analýzu, kterou potřebuje při poskytování rady zákazníkům. Jsou velmi detailní, ale zároveň i jednoduché na pochopení pro poradce i klienta. Ten tak snadno srovná klíčové parametry různých produktů a dá je do kontextu s cenou pojištění. Dále máme prodejní infografiky, vzdělávací ebooky. Novinkou je spolupráce s EUCS, kdy poradci přímo z našeho portálu BeTy mohou bezplatně využít konzultace s experty z EUCS při řešení pojistné události.
Michal Hofman, výkonný ředitel eDO finance
V oblasti životního pojištění jsme aktuálně na rostoucí vlně. Za první dva měsíce se jedná o navýšení objemu v meziročním porovnání o 15%. To se projevuje i v rostoucím podílu na celkovém obratu společnosti – zhruba 33%. Z více jak 98% se pak jedná o rizikové pojištění. Z našeho pohledu tedy jde o oblast plně v souladu s hodnotami a principy naší společnosti.
Produktový detail, jak výše pojistné částky pro případ smrti, tak i jednotlivé typy připojištění nelze takto jednoduše statisticky definovat. Ano, v obecné rovině existují, ale jejich výše a rozsah záleží vždy na konkrétní situaci a potřebě (přání klienta). Naši obchodní poradci vycházejí z detailní analýzy potřeb a reagují na měnící se životní situaci klienta. Speciálně zde se jedná o důvěrný vztah, znalost a péči. Z pohledu servisu je samozřejmě také potřeba myslet na neustále se vyvíjející produkty pojišťoven a jejich pojistné podmínky, kde se opíráme zejména o analýzu a srovnání pojistných podmínek od společnosti EUCS.
Jak se Vám líbil příspěvek?
K ohodnocení článku klikněte na hvězdy