Když jsme před rokem zveřejnili první rozhovor Martina Zoubka od dob jeho působení v OVB, strhla se lavina. O tom, že je stále vnímán kontroverzně, svědčí i to, že i po této době má rozhovor každý týden několik set nových čtenářů. Tenkrát jsme se bavili zejména o minulosti a jeho katarzi. Za uplynulý rok dokázal, že je s ním na trhu nutno počítat. Tak jsme se potkali znovu.
Impulzy, proč jsem se rozhodl vám zavolat a domluvit se na dalším rozhovoru, byly tři. Prvním byl notářský zápis z března letošního roku, kdy jste se oficiálně stal majitelem entity, která spoluvlastní BEplan. Vaše propojení je tedy již oficiální. Druhým byl pohled na registry s téměř 250 poradci. Posledním pak zvěsti, že vstupujete na slovenský trh.
Jaká je tedy vaše konkrétní role v BEplan?
Budování struktury a podpora lidského potenciálu. Trochu to rozvedu, jestli dovolíte. Působil jsem 15 let na pozici zemského ředitele v dřívější společnosti a myslím, že vím naprosto přesně, jak by měla fungovat centrála. A nyní díky možnosti věci ovlivňovat a okamžitě měnit, jsem schopen efektivně pomáhat struktuře a lidem, kteří k nám přicházejí. Dobře vím, jaké to je, když centrálu řídí nekompetentní lidé – anebo ještě hůř – lidé, kteří nemají se strukturálním byznysem nic společného. Čili moje role je jakási koordinační. Zjišťuji požadavky od obchodní sítě a ty pak komunikuji s backofficem, aby došlo k jejich co nejlepšímu vyřešení.
Takže uhlazeně řečeno jste opět v roli zemského ředitele.. S tím rozdílem, že máte větší pravomoci měnit procesy na centrále.
Tam, kde je potřeba, jím vlastně jsem. Moje hlavní specializace byl, je a bude rekruting. Já v tom vnímám i hlavní výhodu oproti konkurenci. Tam je centrála většinou administrativní aparát slepě vykonávající věci bez vazby a bez ohledu na síť. To se u nás nikdy nemůže stát. Všichni manažeři na centrále jsou totiž lidé ze sítě a znají tak její fungování a potřeby.
Občas od nás někdo požaduje pouze servisní služby. Abychom byli jakousi neviditelnou servisní organizací, zajišťující všechny nezbytné služby pro jejich fungování. Tak to umíme také zařídit. Ale ta největší přidaná hodnota a rozdíl oproti konkurenci je právě v našich zkušenostech a možnosti našim spolupracovníkům nabídnout pomocnou ruku – s know-how při vytváření strukturální firmy, managementem a hlavně náborem nových lidí.
Je pravda, že jste většinu lidi do BEplanu přivedl hlavně vy?
Ano. Uvědomte si, že se mnou z minulé firmy na začátku nikdo nešel. Než jsme začali stavět BEplan, byli moji kamarádi, bývalí zemští ředitelé, dávno smluvně vázáni jinde. Nebo šli podnikat sami na sebe. Bylo pro mě nezvyklé vidět, jak se lidé mění. Jak ti, které jste považoval za kamarády anebo alespoň loajální kolegy, se k vám otočí zády.. Takže jsem musel po 15 letech znovu jít a začít rekrutovat.
A to se vám chtělo? Ve vaší pozici?
Chtělo, nechtělo.. Dohoda zněla, že BEplan postavím. Když už jsem se do toho dal, nikdy bych to nevzdal.
A když jsem na začátku školil 15 lidí a v celých kancelářích nás bylo 16, tak jsem si musel hodně připomínat, proč jsem do toho šel. Nicméně dnes už je nás přes 250 a tak mě ty hromadné školicí akce baví víc. Byl jsem zvyklý školit 200 a více lidí v sále. Na seminářích v zahraničí i kolem 2500.
Takže náročné začátky..
Musím říct, že jsem nečekal, jak moc náročné to bude… musel jsem si holt vyhrnout rukávy (směje se).
Proč jste do toho vlastně šel? V OVB jste si musel dokázat snad všechno. Nevím kolikrát jste byl nejlepší zemský ředitel ČR i Evropy, vyděláno jste měl. Proč jste se na to nevykašlal a nešel dělat něco jiného?
Původně jsem chtěl jen cestovat a hrát golf. Ale to vás poměrně brzy omrzí. A pak jsem dostal tu nabídku na novou společnost. Tak jsem neváhal ani minutu. Myslím, že jsem v tom oboru dobrý, takže proč v tom vlastně nepokračovat.
A upřímně – znovu jsem si dokázal, že to pořád umím. Díky tomu dneska vím, že i kdybych o všechno přišel, vlastně je mi to jedno. Postavím to znovu… Ale nejdůležitější je, že mě to strašně moc baví.
To je asi to nejdůležitější.. Co byste poradil začínajícím kolegům?
Ať to nevzdávají, že to stojí za to. Když se například podíváte na jiné sektory, jak je postihla korona krize, tak ve srovnání s nimi je naše podnikání téměř bez postihu. Díky tomu, že nemáme téměř žádné náklady, nejsou ani ztráty a naopak limit na výdělek je bez omezení.
A celá doba nám i nahrává. Ukazuje se, že jsme potřební, že dobré nastavení životního pojištění v téhle době je klíčové. Nebo možnost reagovat pružně na vývoj trhu s investicemi. Takže určitě to stojí za to a většina nováčků, kteří se nechají odradit na začátku, kdy nevidí výsledky a samozřejmě ani nemohou, protože se teprve učí, by si měla připomínat, že je to stejné jak ve sportu – výsledky nepřicházejí hned. Být úspěšný je dřina.
Když jsme u toho náboru – které vlastnosti jsou nejdůležitější u nováčka? Jak vybíráte kolegy do týmu?Trpělivost, vytrvalost a pořádná dávka empatie. A třikrát podtrženo: chuť se učit novým věcem. Když přišli dva noví kolegové, často jsme se v kancelářích sázeli, tak trochu nehezky za jejich zády, kdo z nich vydrží. A já se tolikrát spletl. I přes to, že mi prošlo rukama tisíce lidí…
Na začátku nepoznáte, kdo bude dobrý a kdo ne. Poznáte, kdo je chytrý, vzdělaný a tak.. Ale jak bude makat nemáte šanci poznat. A právě přístup k práci a vytrvalost jsou klíčové. Takže poměrně hodně zajímavých lidí přijde a začnou příliš spekulovat, ale nezačnou skutečně pracovat. Pak přijde někdo, kdo prostě maká, vzdělává se, rozvíjí a najednou má úspěch. Takže sázky uzavírejte až tak po půl roce, kdy už máte zkušenost a můžete odhadnout, zda ten konkrétní člověk je na tuhle práci vhodný či nikoliv.
A jak nejlíp motivovat kolegy v týmu?
Lehčí otázku nemáte? (směje se) Myšlenka, že jim zamáváte před očima hodinkami, jak si někteří myslí, je falešná. Musíte jít příkladem, vzorem. Ukázat, že to jde. To je ve strukturální firmě jedna z nejdůležitějších věcí. Umět jít příkladem. Být vůdce, za kterým lidé chtějí jít.
Máte nějakou taktiku na rekruting? Vám se asi náboruje dobře, když jste už tak dlouho v oboru, máte mediální stopu. Ale pro nováčka je to těžké, když nemůže ukázat čeho dosáhl, jak se mu daří..
To je jeden z největších omylů. Každý totiž může něco ukázat – nějaký, i když třeba drobný, úspěch. I ten nováček. Někdy stačí svým vrstevníkům ukázat jen o kousek víc – já si mohl tenkrát na koleji koupit lepší jídlo, zajít do pizzerky místo na bagetu, nemusel jsem čekat na noční tramvaj, ale zavolat si taxíka, vzal přítelkyni k moři. Nikdo z nás jsme přece na začátku neměli ani luxusní auto, ani velký majetek…
Nic takového není přece ani nutné, a dokonce to možná dneska působí na spoustu lidí demotivačně, když se mladí spolupracovníci předvádí. Jasně že tahle povrchní motivace spolupůsobí, ale samotná už nestačí. Chce to k tomu něco navíc, něco hlubšího vedle té vnější motivace. Nejlepší je, když se vám povede v člověku zapálit jeho vnitřní plamen. Ale to se obtížně popisuje jako návod – celé je to samozřejmě mnohem složitější. A jako poslední zmíním důležitost umět ukázat i systém práce, její význam a fakt, že ve finále získává tu největší hodnotu klient. Lidi daleko nejvíc motivuje ukázat, že z vaší práce budou mít užitek ostatní.
Tak jak je to s tím Slovenskem?
Asi už to není tajemstvím, takže ano, rozšířili jsme se i na Slovensko. Vtipné na tom je, že se to celé odehrálo krátce před vypuknutím oné pandemie. A pak spousta důležitých kroků dokonce během. Takže vše jsme vlastně řešili na dálku, po on-linu… a to považuji za velký úspěch.
Takže nás o to víc těší, že se to povedlo. A musím hned dodat, že mám na Slovensku super tým a vážně skvělé vedoucí. Bez nich by to nešlo. Jsou to zkušení kolegové, kteří k nám přišli od konkurence a my jim dodali, co jim chybělo – elán a chuť se dál kariérně posouvat, lepší IT, navolané schůzky a hlavně možnost být u něčeho nového a přímo to ovlivňovat.
Občas je Finsider nazýván finančním bulvárem, tak to pojďme trochu podpořit. Proč si myslíte, že je vám v kruzích finančního poradenství vyčítán váš životní styl? Příspěvky na Instagramu z Ferrari, s Hubloty na ruce. Má takhle vypadat představitel poradenské firmy? Můžete se pak divit, že to někoho štve? Nebo je to jen závist?
Proč by mělo? Nebo jinak. Mezi Markem Ebenem a Leošem Marešem je v moderování rozdíl. Každý má jiný styl, každý jiné publikum. Oba dva dělají to samé, oba to dělají dobře, a já je třeba mám rád oba. A tak to je i v tom finančním poradenství. Publikum, tedy poradci se mění. Mně už není dvacet let a mám v týmu lidi mezi dvaceti a šedesáti. Čili i moje řekněme publikum se mění, a s tím i můj styl moderování (směje se).
Člověk se nemůže zavděčit všem. Někomu víc vyhovuje formálnější, komisní způsob fungování, svázaný pravidly a někomu zase větší svoboda, kamarádský a uvolněný přístup.
A víte co? Ani na jednom přístupu nevidím nic špatného. Protože tím opravdu nejdůležitějším jsou výsledky.
32 Komentáře
Tak zase top rozhovor. Skvělá práce redaktora, který klade otázky na tělo – a skvělý pan Zoubek.
Pro mě je ten chlap frajer, takhle jít s kůží na trh…
Sama jsem si s bulvárem něco prožila, vím jaké to je.
Držím palce 🙂
Super rozhovor 😊 , teší ma ze centralu vedú ludia ktorí budujú/budovali štruktúri a sú vzorom pre svojich spolupracovnikov. Martin vyzrety líder ktorý vie kam smeruje a to je dôležité. 💪
To je debil 😂
Vybudovat firmu znovu od nuly? Podle mě si to zaslouží smeknout klobouk! Martinovi se všichni, kteří mu roky tleskali, obrátili zády a snažili se na něj hodit veškerou špínu celého trhu. Neumím si představit, zda by někdo v jeho pozici dokázal vstát a znovu se postavit na nohy. Je to k zamyšlení. Vybudoval za tak krátký čas při tak špatné začínajících pozici firmu, která je dnes větší než většina poradenských firem v ČR. Podle mě si to zaslouží určité uznání.
Pekný rozhovor – teším sa na nové možnosti na Slovensku 🤗
Hezký rozhovor a PR umí. Ale stále je to člověk, který vymyslel a provozoval největší prasárny na trhu, postavil na tom byznys a není nikdo, kdo by finančnímu poradenství a finančním poradcům uškodil víc. A to, že je to top náborář a vymývač hlav na tom nic nemění…
Ten rozhovor mě strašně moc bavil! Je dobře, že se nestydí ukázat se veřejně lidé, kteří něco dokázali vybudovat svojí vlastní pílí! to se samozřejmě v Čechách neodpouští… Držím palce!!!
Skúsenosti, lojalita, nadšenie a pokora. 🙏 Týmito slovami by som definoval tento článok. Je neskutočne čítať článok z ktorého je jasné čo Martin od života chce napriek tomu čím si prešiel. Jeho nadšenie a skúsenosti hovoria za neho. A výsledky nenechali a nenechajú na seba dlho čakať.📈😊 Som šťastný že BEplan vedie práve človek ako je Martin. 💪
Pěkný článek, alespoň je vidět, kdo a jak funguje a fungoval. Podle toho co se děje na trhu, tak bývalí kamarádi asi moc nefungují, když od Velkého Honzy odchází Malý Honza do Chytrého Honzy.
Hezky napsáno! Tak tím ranečkem buchet na cestu mu to dost ulehčili, ne? 🙂
Odchod Honzy Bartuška z vyšehradského království eDO do království DRFG se dal očekávat a pravda, že čerstvé buchty chutnají nejvíce.
No ještě se uvidí, jaká bude finální bilance. Z DRFG se stáhnul Pavel Rydzyk a jeho exClear a Chytrého Honzu vyměnili za eDO. A naopak do Chytrého Honzy se za pekáč buchet nechal koupit Bartůšek. Tak snad jim ty “DRFG povidla” v krku pěkně nezhořknou… 🙂
Hezký rozhovor, pokaždé motivační! 🙂
Chci vyjádřit politování nad dalším rozhovorem, který se zabývá osobou Martina Zoubka. Pro mě osobně by bylo nepředstavitelné dělat rozhovor a nezeptat se blíže na všechny lumpárny a dopady, které Martinovo 10leté podnikání mělo na celý trh finančního poradenství v Česku. Z jeho strany nikde nevidím omluvu či politování nad svými činy, stejně tak omluvu klientům za odliv kapitálu nejen skrze investiční životní pojištění, ale i předplacené vstupní poplatky na investičních produktech. Byť vše zřejmě na hraně legislativy, v mých očích velmi hluboko za hranou etiky a kodexu finančního poradenství.
Byť bychom dle nadpisu příspěvku měli počítat s Bplánem na trhu, komunita finančních poradců s Bplánem i nadále nepočítá.
Boože, pan Soumar … nechci se nikoho zastávat , ale přesně toto mi vadí – Jak někdo všechno svádí na jednoho člověka, jak tady něco v ČR na fin trhu způsobil a zničil … tyhle zjednodušené nesmysly z úst těchto chytráku!… baví mě tito “hoch rádoby vzdělání “poradci z EFA co nemají ani vysokoškolský titul většinou , hlavně že mají ale tento bezcenný titul ve financích! A pak poučují a hraji si na nějakého soudce, ombudsmana a soudí ostatní o kterých ví úplně …. Většinou pak tito lidé končí po x letech ve financích a nebo je někdo zaměstná jako analytika pro svoji firmu za par tisíc ….neb pro podnikání tohoto typu jsou úplně mimo
Klienty viděli většinou na obrázku a MLM absolutně nechápou ..To jsou za mě ti, co tu kazí tento byznys svýma kecama!
Dobrý den Josefe,
problém na českém finančně poradenském trhu je, že se všichni vyhýbají mediální pozornosti. Nikdo nechce nikoho naštvat, nikdo nechce říct nic kontroverzního. Martin Zoubek je v tomhle jiný. Já už jsem se k tomu vyjadřoval po posledním rozhovoru, který vyšel loni v létě. Každý má možnost na jeho téma se vyjádřit. Martin Zoubek s tím musí počítat, že když dá veřejný rozhovor, že možná bude konfrontován s věcmi v minulosti, o kterých byl ten předchozí rozhovor. Problém jeho kritiků je ten, že nepojmenovávají jeho pochybení veřejně a konkrétně. A když ano, tak z toho většinou vyplyne, že se stejných provinění dopustili i mnozí další, kteří podnikají dále a jejichž jména nejsou tak veřejně propíraná. Pořád si kladu otázku, proč je symbolem zla Zoubek? Proč to například není ta konkrétní pojišťovna, která takovou produkci přijímala? Protože na konci dne měl klient přece smluvní vztah s tou pojišťovnou ne? Proč to není třeba ta investiční společnost, která umožnila předplatit ten vstupní poplatek? Tyto firmy přece podnikají dál. A já jsem si nevšiml, že by někdo veřejně šel do těch institucí za to, že tu produkci přijaly. Nemohu se nějak zbavit dojmu, že díky excentrickému projevu a určité výstřednosti Martina Zoubka se snadněji trefuje do něj. U produkce finančních produktů, kde klient prodělá peníze na tom, že si koupil špatný produkt, je špatně celý ten řetězec zapojených subjektů.
1)Chyba v klientovi, že podepisuje něco, s čím se neseznámil. Každý z nás někdy prodělal peníze tím, že jsme důsledně nečetli to, co jsme číst měli.
2)Chyba v poradci – morální/nekompetentnost
3)Chyba v jeho manažerovi – morální/nekompetentnost
4)Chyba v manažerovi manažera – stejná úvaha
5)Chyba v centrále společnosti OVB – jednoznačně jim to nevadilo, jakou produkci přijímají (minimálně po mnoho let)
6)Chyba na straně produktového partnera, který takovou produkci přijal
Nehodnotím Martina Zoubka, protože k tomu asi nemám relevantní informace. Nikdy jsem s ním nepodnikal, takže nevím, co říkal svým spolupracovníkům a klientům. Ti, kteří tu zkušenost mají, si mohou mnohem lépe udělat obrázek o tom, jaká je konzistence jeho postojů. A ti by se k tomu asi měli vyjádřit primárně. A nikdo jim v tom (i na tomto webu) nebrání. Ale přijde mi zvláštní zaměřit se na 1 subjekt ze 6 a říkat, že je to jediný viník zodpovědný za něco, co se stalo špatně. Ale třeba to tak je. Třeba skutečně architekt všeho špatného je on. Já jsem takové důkazy do rukou nikdy nedostal. A pokud takové jsou, prosím sem s nimi. My je rádi otiskneme. Zpětnou vazbu nastavuje tržní hospodářství. Onehdy, když jsem si koupil oběd v restauraci, kde mi nechutnal, tak už jsem tam nešel. Ve financích je to stejné.
Pánové, můžete si psát ódy jaké potřebujete. Mám na disku i cloudu min. 6 let rangliste Martina, bohužel jsem měl několik měsíců kanceláře vedle něho na Havlíčkově náměstí v Praze, když začínal a s jeho pozdějšími regionálními a oblastními řediteli jsem chvíli sousedil i v Českých Budějovicích u Černé věže.
Jednoduše vím, jak vypadaly poslední dny měsíční produkce jejich týmů v různých částech republiky, fotky několik metrů dlouhé produkce České pojišťovny na chodbách, podpisy smluv vlastními spolupracovníky a hromadný odvoz na centrálu do Prahy. Vyslechnutí chtěných i nechtěných rozhovorů manažerů, jak “vytěžit” klienty i spolupracovníci na IČ, kteří si pod jeho manažery museli uzavírat IŽP na tisícové částky, ostatně některým jsem pomáhal s řešením přes finančního arbitra, kde jsem i několika klientům zachránil statisícové úspory na stáří, protočené v několika IŽP a penzijkách. Ten člověk, kterého zde zmiňujeme, to vše věděl a vědomě řídil, školil a prezentoval. V minulém rozhovoru i v tomto rozhovoru si myje ruce nad svou historií bez jakéhokoliv zpytování svědomí. Každý může udělat chybu, ale chlapské je se omluvit a začít podnikat jinak, minimálně eticky. U ostatních manažerů, které znám nejen z OVB tuto potřebu vystupovat nevidím, pokračují ve svých byznysech, nebo v jiných odvětvích, co ze zkušenosti vím, mnohdy zpytujíc svědomí.
Ve síti OVB, která je i dnes zejména prodejcem produktů, jsem začínal pod Honzou Hamrem, dnešním zemským ředitelem, jehož sestru jsem si vzal za ženu a máme naštěstí krásnou rodinu. V OVB jsem se bohužel stal i manažerem uvnitř sítě a po vystřízlivění ohledně kvality a jak zmiňujete propojení byznysu pojišťoven, investičních společností i sítí odešel a omluvil se všem za své působení, byť ani jedno IŽP nebo penzijko na zpronevěru klientových financí jsem nikdy nepodepsal.
Můžete zde psát cokoliv – na mou osobu, na osobu Martina, na osoby jiných ředitelů i jiných firem, manželů Slezákových, financování síťových “odborných” školení pojišťovnami, vymývání mozků, ale já vás prosil o jediné – rozlišovat mezi finančním poradenstvím a síťovým prodejem produktů, to je celé, celý vzkaz vašemu serveru i Vám, Ondro. Jistě víte, že Vás dlouho sleduji a Vaše analytická práce se mi líbila a líbí. Slovo poradenství do tohoto kontextu nezapadá a nikdy nezapadalo a to nejen zde, ale i u ostatních firem, například prodávající dluhopisy, certifikáty aj.
Pokud budeme toto vydávat za finanční poradenství, trh se nezmění a lidé v podobných firmách samozřejmě mohou podnikat, je zde na to prostor a klienti si samozřejmě musí dát pozor, byť jejich ochrana je zřejmá a jasná, o financích nemají povědomí, pramenící z nízké finanční gramotnosti, školského systému aj.
Podobní lidé z řady dalších firem by však neměly dostávat prostor na dezinterpretaci historie, ale kvalitní novinář, vědom si rizik, by se neměl bát zeptat i na hlubší souvislosti a čekat na odpovědi, které možná nepotěší uši spolupracovníků, ale ukáži pravou realitu trhu s finančními produkty.
Znáte můj názor, princip MLM do financí nepatří a poškozuje trh. Byť by se mnoho z nás nikdy nestalo poradci, škody, které byly napáchány, mají obrovský dopad na lidi, kteří vždy podnikali kvalitně a zodpovědně i klienty samotné.
Po nechutném obědě i já půjdu do jiné restaurace, ale:
(i) nestálo mě to mnohdy životní úspory ale pár stokorun
(ii) vzhledem ke znalosti fungování gastronomie je mi jasné, že se jednalo o zařízení se špatnou přípravou pochutin, jíst však musím a příště půjdu jinam
Toto srovnání je vzhledem k problematice distribuce finančních služeb značně nepřesné. Lidé si například i v dnešní době myslí, že v bance dostanou nejlepší investiční radu, že se jim budou věnovat odborníci a že penzijní připojištění z pošty není nic špatného a to jsou všechno možnosti, jak změnit trh a o kterých by se mělo a mohlo psát.
Díky.
Dobrý večer Josefe,
respektuji právo každého mít vlastní názor. Na cokoliv a kohokoliv. V jedné věci mám asi trochu odlišný názor než Vy. Já věřím tomu, že by lidé měli nést odpovědnost za vlastní životy. Příměr se stravováním není zas až tak mimo, jak by se mohlo zdát. Když budete každý den jíst párky z Agrofertu nebo pít 2 litry slazených CO2 nápojů, tak přijdete brzo možná o víc, než jsou peníze. Lidé, kteří nedělali kvalitní práci pro své zákazníky, se musí v prvé řadě zodpovídat těmto zákazníkům. Na tom se určitě shodneme. A pokud tito lidé nadále chtějí s těmito lidmi spolupracovat, pak je to přece na nich. Pokud někteří z těchto zákazníků přešli k Vám, jak píšete, tak se radujte z toho, že Vám je konkurence přenechala. Tržní prostředí. Buďme za něj rádi.
Jsem rád, že se respektujeme, to je v diskusích podobného charakteru ojedinělé.
Souhlasím s Vámi v tržním prostředí i nízké vzdělanosti obecně (finanční, stravovací návyky, právní minimum, všeobecný rozhled aj.). Nejde pomoci všem klientům i lidem a není to mým cílem, kterým je vlastní podnikání. Tato polemika je ale slepá, protože můj komentář výše mířil jen k budoucímu rozlišování mezi poradenstvím a zprostředkováním produktů, dále k důslednějším otázkám a přípravám na rozhovory tak, aby se nejednalo o rozhovory podobné PR článkům.
Poradce často nepodává klientům slazené nápoje a párky po dobu několika let, které vedou k obezitě či srdečním problémům a které může klient vyhodnotit například návštěvou lékaře či pohledem do zrcadla, spíše bych to nazval jedem, který může v rozpočtu klienta napáchat velmi rychlé škody (zmíněné vstupní i výstupní poplatky u investic, důležité výluky u klíčových rizik v rizikových životních pojistkách, neznalost kreditního rizika emitentů dluhopisů apod.).
Často se píše o tom, co podnikání korporací v oboru finančního poradenství přineslo ostatním – klienty, spolupracovníky do poolů, rebreanding značek, ale méně se píše o tom, co toto působení vzalo. Nejčastěji důvěru určité části obyvatel, nemálo obchodních příležitostí a hlavně životních příběhů. Není mým cílem upozorňovat jen na negativa, jsem však rád za vyváženost diskuse, která může čas od času zaznít i v podobných rozhovorech. Nebudu se více zapojovat, ale budu stále sledovat, zda se i celkově oboru finančního poradenství daří částečná rehabilitace své pověsti tím, že domnělé ikony našeho oboru jdou samy příkladem.
Děkuji za Váš čas.
Super👏👍👍👍
No pan Soumar je taková bývalá R0 jak se řîkalo v OVB dle starých rangliste …. dnes koukám na jeho firmu a udělala opravdu velký obrat 🙈🙈- děleno 3 společníky – není ani průměrný plat ČR!(čili stále na pozici R0)
Nechápu kde se v těchto lidech bere vůbec odvaha a chuť něco komentovat , když nic sami nedosáhli a nevytvořili … to je snad něco, za co by se mělo dávat pokuty 😂😂
Řekl bych to asi už jen krátce – úspěch se v Čechách neodpouští … toto jsou zde Jen obhajoby ztroskotanců kteří chtej jen na sebe upozornit 💪
… holt nekdo mluví a nekdo má 👍
Jiří, nebo Martine, jestli si ty příspěvky pod textem píšeš sám. Obávám se, že výše příspěvků a poměřování bagrů na pískovišti je něco, co zapůsobí na určitou sortu čtenářů a diskutujících a k těm můj vzkaz nebyl vůbec mířen. Jestli máš přístup i k mým soukromým daňovým přiznáním, budu si muset vážně promluvit se svou daňovou poradkyní.
Pokud chceš tuto diskusi ještě dále šroubovat, můžeme začít v klidu veřejně probírat rangliste za ranglistem, kde bude i bohužel vidět, že jsem v rámci OVB nepatřil vůbec k nejhorším a také se ukáže cesta některých ikon ke svému vrcholu. Nechávám na zvážení tón a dikci této diskuse na tobě.
Díky.
Nechápu ostatní. Za co mu jako tleskáte? Za ty nábory, kdy ve Ferrari objížděl vesnice, bral mladý kluky a těm a jejich známým narval IŽPcka??! A kluci pak skončili s dluhy,jelikož logicky jejich kvalita práce byla o hovn* a nikdo rozumný jim nedůvěřoval?? Že po všech VŠ měli nejhorší pověst právě finanční poradci, díky němu?? Kdo mu tleská je idiot. Lukáš Štork v trochu jiném podání..
Já znám Martina 10 let, pracoval jsem u něj v OVB, pak jsem šel jinam a dnes už v oboru nejsem….ale rozumím všemu co tady píšete- závist je silná věc totiž!
Co vím, tak když skončil v OVB, dostal balík peněz, za to aby mlčel, aby zůstal červnu ovcí na kterou to hodí- aby nevynesl skutečnou pravdu o OVB, Němcích, úplatném českém vedení, jak sama ČP mohla za Ižp atd…. no a to že dokázal rozjet byznys znovu, klobouk dolů….chápu, že se to těžko přijímá, ale je tu opět, dělá to dobře, jinak by k němu lidi nechodili, nebo jsou tak hloupí jak píšete??
Dělal jste někdo s ním? Znáte ho osobně? Má dnes za sebou silnou společnost BE, má kolem sebe nové silné poradce a manažery – PRÁVĚ Z KONKURENCE- takže snad není celá konkurence tak špatná nebo???…vždyž jsou u něj lidi z BT, BC, Insie, SABu, Partners i, atd….co vím, OVB tam má snad pár kusů, neb jsou zfanatizovaní…a tam si vymysleli pohádku- Zlý Zoubek je pryč, už je všechno u nás super:))))..přesto každý měsíc jen padají a padají..
No a někteří této rétoriky využívají dál a dál…
Ještě , že už ve financích nedělám, je to stoka…jeden pomlouvá druhého….nejdřív kamarádi, pak odejde a pak ten a ten to dělá špatně…no jo, život..
Ať už si myslí každý co chce…..ale už tyto komentáře – rozsah a počet- značí, že značka ZOUBEK je SILNA a vyvolává EMOCE..ať už jakkoliv!
Klasické komentáře ke každému článku o komkoli, kdo někam úspěšně vyrostl. Bezmezní obdivovatelé vs. zaslepení hejteři, skoro jak extrémní pravice a levice. Vždy to končí jen urážením jedné strany druhou a nikam to nevede. Škoda, že se tu každý rýpe v minulosti, která asi v případě pana Zoubka byla trošku divočejší … ale tak byl Young, Wild and Free, každého kdo tohle období nezažil v jakékoli formě je mi upřímně líto. Nikdo se v té diskuzi ale nevěnuje tomu, jak je to teď a tomu, o čem se v článku píše. Ať chcete nebo ne, to co pan Zoubek dělá, dělá zjevně skvěle = nábor a péči o tým a nyní to může podpořit i komuníkací s backofficem. Lidi mu podle registru ČNB neodcházejí, ale přicházejí – asi se o ně dobře stará a pokud se podívám do registru na strukturu věku, je to až z podivem, není to žádná omladina. Podle všech indicií jeho domovský beplan setrvale roste a je to teprve začátek. Tohle je to podstatný, ne se tu vrtat v 10 let starých věcech … no a když už jsme u toho, vy co říkáte a věříte, že za celé špatné jméno trhu může on byste mu vlastně měli být vděční. Pokud by tomu totiž tak skutečně bylo, pak neustálé zpřísňování legislativy v poradenství je jeho zásluha a díky němu by se nyní tedy čistil trh. Zajímavé na tom je, že zatímco já všude po trhu slyším jen všechny kňučet, jak regulátor už neví co chce a ta legislativa je příšerná, tak on na tom trhu dokáže nyní existovat a růst. Baví mě to sledovat a budu to sledovat dál , je to motivační vidět na silně saturovaném trhu vznikat něco nového, rostoucího. Věřím, že vzhledem k postavení, které nyní zastává nebude chtít dělat jakékoli kroky vedle. Držím jemu i jeho týmu pěsti a pevné nervy. Minulosti se sice zbavit nelze a pořád bude někdo, kdo na ni bude poukazovat, ale budoucnost je třeba stavět po svém a poučen z chyb. Zkušenost je totiž nepřenosná.
Ondra Záruba tady chtěl velmi konkrétní reakci…tak se o ni pokusím (snad Ondro udělám radost) :).
Byl jsem 11 let přímým spolupracovníkem Martina Zoubka. Potkal jsem ho jako spolužáka na VŠE v roce 2005, kdy měl jeho tým v OVB asi 10 členů a mezi lety 2005 a 2016 jsem s ním strávil osobně tisíce hodin…
Zajímá Vás můj názor?
1. V životě jsem nepotkal nikoho, kdo by strávil prací více času. Martin je workoholik, který miluje co dělá a v tom co dělá je nejlepší (nábor, marketing, motivace). A tohle není chvála ani lezení do zadku…to je prostě holý fakt. Lidé chtějí být vedeni silnými osobnostmi…a pro spoustu lidí toto Martin je. Nakonec…který z velikánů minulosti nebyl vlastně tak trochu kontroverzní? Jednu věc si ale řekněme na rovinu…Martin nikdy nebyl a ani nebude finanční poradce..je především podnikatelem v oboru financí..a to je rozdíl. Jednou jsem potkal majitele jedné velké sázkové kanceláře, který mi řekl: “Já jsem nikdy osobně nevsadil…jen jsem pochopil co lidi chtějí a začal jsem na tom hrozně moc vydělávat…”.
2. Pojišťovny v dávné minulosti pustili na trh produkt KŽP, které se mnoho let v ČR prodávalo jako “super spoření”…tento “skvělý” produkt (kde jste ani po 20 letech “spoření” často neměli zpět ani svůj vklad mělo doma v roce 2005 9 z 10ti klientů a pokud vím, tak tento produkt nevymyslel Martin Zoubek. Nástupce “IŽP” na tom byl poplatkově stejně..jen dával klientovi díky kapitálovém trhu alespoň šanci na lepší konečný výsledek.. Ani IŽP Martin Zoubek nevymyslel..v letech 2005 – 2010 tento produkt v ČR prodávalo 19 z 20ti “poradců”. Zlom přišel (určitě zcela náhodou) v období před prodejem České Pojišťovny do skupiny Generali, kdy nás ZÁSTUPCI ČESKÉ POJIŠŤOVNY na oficiálním školení (kde jsem osobně seděl) nabádali poradce k prodeji nové verze IŽP na krátkou dobu (od 2 let) z důvodu “unikátní” poplatkové a provizní struktury. Tento “unikátní” produkt rychle přinesl do produkce ČP OBROVSKÉ cashflow (jestli úmyslně nevím..nechci spekulovat). Když nový majitel zjistil co má v portfoliu, tak změnil ZPĚTNĚ u “zázračného” produktu pravidla hry, klientům přepočítal hodnoty na účtech, vyměnil zaměstnance, kteří situaci “způsobili” a špína se hodila na poradce, kteří se “skvělou akcí” nechali zlákat.. Tehdy ale na téhle “akci” nejvíc určitě nevydělal Martin Zoubek.. Souhlasím s Ondřejem Zárubou – na výsledcích Martina Zoubka se podepsal celý tehdejší systém. Ale souhlasím i s Josefem Soumarem…mezi poradentsvím a prodejem finančních produktů by se měl už začít dělat rozdíl. Mimochodem práci Josefa Soumara sleduji (osobně ho i z dřívější doby znám) a za mě je to profík se správnými životními hodnotami, který dělá svoji práci výborně a určitě ho jako poradce uznávám (stejně jako jím zmíněného Honzu Hamra z OVB).
3. Máme demokracii a každý si zde najde své publikum.. Stejně jako premiér ČR, který jako první od roku 1989 “vyprodal” loni Václavské Náměstí…ten je také kontroverzní…a stejně za ním lidi jdou. Lidi mají rádi silné osobnosti..a “dobro” a “zlo” je v tomto kontextu pro spoustu lidí jen o jiném úhlu pohledu. Nemusí se nám líbit kdo vede naši zemi nebo že Martin se vrátil do businessu finančních služeb..ale oba tito pánové mají své velké publikum a to si přeje, aby tu byli. Pokud to chcete změnit, tak běžte k volbám, sami kandidujte do politiky nebo sami dělejte business finančního poradenství lépe a jinak…
Já osobně jsem se od Martina jako jeden z dříve nejbližších nikdy zády neotočil…to on moc dobře ví… Ale naše podnikatelské cesty se rozešli. Je to jak Martin napsal v rozhovoru…publikum se prostě časem změní…
Zaslouží si Martin uznání za to jak se dokázal vrátit na trh zpět? Podle mě určitě ANO
Je kontroverzní? ANO (je to vlastně jeho “značka”)
Považuji Martina stále za svého přítele? ANO
Byla jeho kariéra i život “mladého milionáře” v minulosti kontroverzní? ANO
Nutil mě někdy Martin v minulosti vědomě poškozovat mé klienty? NE
Je orientovaný na obrat více než na kvalitu? ANO
Chtěl bych to tak mít dnes i já? NE
…Ale nezapomínejte, že Tomáš Baťa a Henry Ford se taky neproslavili v businessu díky kvalitě…
Dobrý den, mě by vážně zajímalo, proč považujete Jana Hamra za dobrého poradce.
V jeho struktuře jsem působil a když odmyslím poradce prodávající ižp, tak jsem nalezl v ProfiFP dno finančního poradenství. Alespoň teda v brněnské větvi.
Měl jsem možnost poznat i spolupracovat s mnoha jmény, ale Martin je jiný. Ctí loajalitu , snaží se o vytvoření ideálních podmínek pro obchodníky, manažery , ředitele,…naslouchá a nechává měnit procesy , když jsou zapotřebí . Ikdyž by už dávno nemusel pracuje tvrdě a je schopen řešit problémy i pozdě večer, k nikomu se nechová arogantně a to i k nejnižším pozicím ve firmě. A mimochodem za tu dobu co ho známe jsme nikde na žádném školení či poradě neslyšeli dělejte práci nekvalitně hlavně ať jsou peníze, naopak se na kvalitu dbá maximální možnou mírou a mám trochu pocit, že Martina pohání právě to aby zavřel pusu všem co píšou ty výpotky jak zničil trh. A že je to extrovertní liberál co si rád užívá života ? Koneckonců v tomto oboru to tak má 9/10 poradců jen se o nich nepíše a právě i tohle je nedílnou součástí toho životního stylu finančního poradce a kdo říká , že ne tak je lhář, pokrytec nebo tu práci nedělá dobře .
Skvělý článek
Prosím nevyjadřuj se za komunitu finančních poradců, Pepo!
já u tebe dělal chvíli a u Hamříka v OVB a to co tam ten pán Hamr předváděl a to jak jsi dřív ty fungoval ?…že ti není hanba vůbec tady něco psát
Kamaráde probuď se a přestaň si hrát na nějakého mluvčího fin poradců když sám si nedokázal nic A seš levej …
Toto uráží mě a cely můj tým to tvoje slohové cvičení…to ti nepomůže :))
Zoubek je mi ukradenej
Obhajoba typu ” Pan Zoubek je chudinka, oběť systému” je opravdu usměvná. Každý, kdo vede nějaký tým má zodpovědnost za to, co ten tým dělá. Nebo tady někdo chce tvrdit, že pan Zoubek něvěděl, jakou produkci jeho podřízení dělají? Chcete tu tvrdit. že on své lidi vedl ke kvalitnímu poradenství a oni jak na potvoru nedělali, co on chtěl? Nenechte se vysmát! To, že centrála nebo pojišťovna umožní uzavírat smlouvy, které poškozují klienta přeci neznamená, že to budu dělat? Nebo že to nechám dělat nějaké 20ti-leté hlupáky v mém týmu. To je jako kdybych někoho zastřelil a tvrdil, že za to nemůžu, protože
1) jsem tu zbraň já nevyrobil
2) stát mi umožnil jí vlastnit
3) zastřelený se nebránil
4) a ti co koukali okolo za to můžou taky, protože nic nedělali.
Nevím, jestli to děláte jenom kvůli sledovanosti nebo za to rovnou dostáváte zaplaceno, každopádně propagovat či omlouvat tohoto šupáka z vás dělá úplně stejné šupáky. Zamyslete se nad tím.
A víme tedy, kdo střílel?
Díky tomuto rozhovoru můžeme všichni vidět, že pan Zoubek jedná narovinu a je to frajer.
Nemá se za co stydět, dokázal tady velké věci. Nicméně k tomu všemu onomu velkému potřeboval okolnosti, lidi, příležitosti a tak dále .. Není tedy podle mě možné ony negativní dopady OVB (a jiných podobných společností) shazovat na jediného člověka .. Člověk co toto vypouští do éteru, nepoznal pana Zoubka osobně a vytvořil si názor z negativismů okolo.
Líbí se mi tato ukázka – jak lze vybudovat vše znova a od nuly.
Výborně 🙂