„Celý systém je jedna gigantická zácpa.“ řekl v úterý CEO největší rejdařské společnosti světa Maersk Soren Skou, když byl dotázán na výhledy světové logistiky. Největším problémem je podle šéfa dánské společnosti nedostatek pracovníků v přístavech, a to hlavně řidičů, což má za následek hromadění zboží v přístavech a pomalejší odbavovací proces. Lodě pak nemohou do přístavů přijet: „Před přístavy nám aktuálně čeká 300 kontejnerových lodí.“ dodal Skou. Aby Maersk dokázala odpovědět na rostoucí poptávku, rozšířila svoje kapacity, ale i tak se jí podařilo přepravit o 4 % méně než ve stejném kvartále před pandemií. Na výsledovku firmy to ale negativní efekt nemá, naopak. Díky rostoucím cenám firma hlásí růst v tržbách a její EBITDA se v třetím kvartálu ztrojnásobila na 6,9 miliardy dolarů. Meziročně jí vzrostly tržby o více než 67 % na 16,6 miliardy USD. CEO firmy dále uvedl, že Maersk nakupuje německou logistickou společnost Senator International za 644 milionů dolarů a dále nakoupí dvě nová Boeing dopravní letadla, aby dále diversifikovala nabídku služeb. Aktuálně přináší lodní doprava dvě třetiny tržeb a firma chce rozšířit služby v letecké a pozemní dopravě, aby byla schopná pokrýt všechny potřeby svých největších klientů jako je třeba Puma nebo Walmart. Ruce si mne největší akcionář Maersku A.P. Møller holding, která drží 30,8 % podíl, jejíž kapitalizace je nyní 58 miliard USD. Firma má docela velký potenciál růstu své kapitalizace, protože se aktuálně obchoduje za P/E ve výši 4,00 , EV/EBITDA 3,06 a P/B 0,68. Navíc s dividendovým výnosem přes 7 %.
Jak se Vám líbil příspěvek?
K ohodnocení článku klikněte na hvězdy