Příjmy Tencent Music překonávají odhady
Čínská společnost Tencent Music Entertainment Group v pondělí zlepšila odhady čtvrtletních tržeb, protože nabídka originálního obsahu pomohla její platformě pro streamování hudby přilákat více platících uživatelů. Chuť Číňanů platit za hudbu stále roste. Americké akcie společnosti v rozšířeném obchodování vzrostly o 5,9 % poté, co uvedla, že počet uživatelů, kteří platí za online hudbu, vyskočil o čtvrtinu na 82,7 milionu. Tržby z hudebního předplatného platformy, která funguje jako Spotify, vzrostly o 18 %. Tencent Music také těžila z tlaku na originální obsah, včetně partnerství s mateřskou společností Tencent Holdings na produkci písní z populárních herních titulů. To, že úspěšné herní tituly mají dnes své soundtracky a celá řada známých kapel a skladatelů se na nich podílí je evidentně nezanedbatelná synergie.
Celkové příjmy TM činily 6,91 miliardy juanů (1,02 miliardy dolarů) ve druhém čtvrtletí končícím 30. června ve srovnání s 6,62 miliardami juanů očekávanými analytiky podle údajů Refinitiv IBES. Cheuk Tung Yip, ředitel strategie Tencent Music, v úterý v telefonátu s analytiky řekl, že společnost bude pokračovat v budování svého „paywallu“, aby zvýšila příjmy. “Očekáváme, že v druhé polovině bude přidáno více obsahových partnerů,” řekl a dodal, že společnost se také zavázala uspokojovat neplatící uživatele, kteří pomáhají generovat asi 10 % jejích příjmů z reklamy.
Celkové příjmy Tencent Music však oproti stejnému čtvrtletí loňského roku klesly o 13,8 %, což ukazuje, že tvrdá konkurence a ekonomické zpomalení vyvolané pekingskou politikou nulové tolerance COVIDu zatěžovaly i hudební byznys. Tržby také klesly o 20 % v oblasti sociální zábavy – největšího tahouna tržeb společnosti a její karaoke aplikace WeSing podobně jako u živé koncertní platformy Kuwo Music. Tencent Music se ocitla v hledáčku regulačních orgánů a loni byla nucena ukončit své exkluzivní smlouvy s velkými hudebními vydavatelstvími, čímž byla značně narušena její výhoda proti konkurentům, jako je Cloud Music a platforma pro sdílení krátkých videí Douyin vlastněná Bytedance.
Yip však řekl, že společnost zaznamenává mírné zotavení ze strany inzerentů ve druhé polovině roku v Číně, protože epidemie COVID-19 ve velkých městech, jako je Šanghaj a Peking, byly pod kontrolou. Mezi odvětví, která zaznamenávají rostoucí poptávku, uvedl elektronický obchod, spotřební zboží a auta.
Tencent zastavuje prodej na své NFT platformě Huanhe rok po uvedení na trh
Technologický gignat podruhé. Platforma nezaměnitelných tokenů (NFT) čínského internetového gigantu s názvem Huanhe, již nebude vydávat „digitální sběratelské předměty“ pro veřejnost, uvedla v úterý, protože jednoduše kontrola NFT ze strany čínských regulátorů je již neúnosná. Společnost se sídlem v Shenzhenu uvedla, že Huanhe, oficiálně spuštěná začátkem loňského srpna, již nebude od úterý uvolňovat uživatelům nové NFT. Společnost však uvedla, že majitelé stávajících „sběratelských předmětů“ budou moci stále držet, vystavovat nebo žádat o vrácení peněz. Na základě úvahy společnosti zaměřit se na svou hlavní strategii, Huanhe provádí úpravy svého podnikání,” uvedl Tencent v prohlášení. Huanhe je jednou z největších platforem NFT v Číně, přičemž nové sběratelské předměty jsou často vyprodány okamžitě po uvedení na trh.
Tento krok znamená významný ústup společnosti Tencent z trhu NFT, který se dostal pod zvýšený dohled čínských regulátorů. Digitální sběratelské předměty ve formě NFT se v posledních letech staly populárními po celém světě, z velké části díky aktivnímu, ne-li vysoce spekulativnímu sekundárnímu trhu. Poté, co státní média opakovaně upozorňovala na problémy kolem spekulací NFT, tech giganti včetně Tencent a Ant Group v červnu podepsali pakt o zastavení sekundárního obchodování s digitálními sběratelskými předměty a „samoregulaci“ jejich aktivit na trhu. O potenciální odstávce Huanhe poprvé informovala čínská média minulý měsíc. Tencent ve svém úterním prohlášení neupřesnil, co bude se značkou Huanhe v budoucnu.
Čínské společnosti velmi opatrně našlapovali se svými platformami NFT v pevninské Číně. Většina tamních platforem se většinou vyhýbá názvu NFT a rozhodla se je popsat jako „digitální sběratelské předměty“ ve snaze je „dostat co nejdál“ od kryptoměn, které jsou v Číně zakázány.
Německý soud povolil, aby reklamy Tesly nadále odkazovaly na autonomní řízení
Německo a vlastně celá EU (pravdou je, že USA není výjimkou) se snaží všemožně regulovat a „chránit“ své trhy na poli elektromobility. O tom se přesvědčila i Tesla. Ta může ve své reklamě v Německu nadále odkazovat na schopnosti svého asistenčního systému pro řidiče a na autonomní řízení poté, co soud zamítl stížnost proti „nekalým reklamním“ praktikám. Německý Wettbewerbszentrale, mimochodem orgán finančně podporovaný přímo samotným průmyslem, který má za úkol dohlížet na protisoutěžní praktiky, podal u německého Spolkového soudního dvora takzvanou stížnost na nepřípustnost.
Mluvčí soudu uvedl, že stížnost byla zamítnuta 28. července, což společnosti Tesla fakticky umožnilo nadále používat fráze „plný potenciál pro autonomní řízení“ a „včetně autopilota“ ve svých německých reklamních materiálech. Průmyslová publikace Teslamag poprvé oznámila zamítnutí začátkem tohoto týdne. Stížnost Wettbewerbszentrale přišla v reakci na rozhodnutí vyššího zemského soudu v Mnichově z října 2021, který potvrdil odvolání Tesly proti předchozímu verdiktu nižšího okresního soudu, který zakázal používání těchto frází. Jenže Tesla nemá s „autonomním řízením¨ problémy jen na evropské straně Atlantiku, ale i „doma“. Tesla byla začátkem tohoto měsíce rovněž obviněna kalifornským státním dopravním regulátorem z falešné reklamy na její funkce Autopilot a Full Self-Driving, které poskytují autonomní řízení vozidla.
Kalifornské ministerstvo pro motorová vozidla (DMV) ve stížnostech podaných u Státního úřadu pro správní slyšení (Office of Administrative Hearings) uvedlo, že Tesla klamala potenciální zákazníky reklamou, která přeháněla, jak dobře fungují její pokročilé asistenční systémy pro řidiče (ADAS). Tesla „učinila nebo šířila prohlášení, která jsou nepravdivá nebo zavádějící a nezakládají se na faktech,“ uvedl DMV ve stížnostech z 28. července, které zveřejnilo DMV v pátek. Vozidla vybavená technologií Autopilot a Full Self-Driving „nemohla v době těchto reklam, a ani nyní nemůže, fungovat jako autonomní vozidla,“ dodal DMV. DMV hledá nápravu, která by mohla zahrnovat pozastavení licence Tesly na prodej vozidel v Kalifornii a požadavek, aby společnost provedla náhradu řidičům.
Tesla, která zrušila své oddělení pro styk s médii, nereagovala na e-mailové žádosti o komentář agentury Reuters. O stížnosti jako první informoval Los Angeles Time. Tesla uvedla, že Autopilot „umožňuje vašemu vozu automaticky řídit, zrychlovat a brzdit v jeho jízdním pruhu“, zatímco plně autonomní řízení také umožňuje vozidlům sledovat dopravní signály a měnit jízdní pruhy. Podle webu Tesly obě technologie „vyžadují aktivní dohled řidiče“ s „plnou pozorností“ řidiče, jehož ruce jsou na volantu, „a nečiní vozidlo autonomním“. DMV však uvedlo, že prohlášení Tesly “je v rozporu s původními nepravdivými nebo zavádějícími slogany a tvrzeními, což je zavádějící, a nenapravuje porušení pravidel.”
Kalifornie je pro Teslu největším trhem v USA. Společnost tam v roce 2021 prodala 121 000 vozidel z odhadovaných 352 000 prodaných celostátně. Od roku 2016 zahájil Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) 38 zvláštních vyšetřování nehod vozidel Tesla, kde bylo podezření na použití systémů ADAS. Při těchto nehodách bylo hlášeno devatenáct úmrtí, včetně motocyklisty zabitého minulý měsíc v Utahu. NHTSA nemělo žádné bezprostřední připomínky ke stížnostem DMV. Předsedkyně National Transportation Safety Board Jennifer Homendy v loňském rozhovoru pro agenturu Reuters uvedla, že „neexistuje žádné srovnání“ mezi autopilotem Tesly a nástrojem používaným v letectví. “Někteří výrobci udělají cokoliv, aby prodali auto, a je na vládě, aby to regulovala,” řekla.
Vyrovnání 30 milionů dolarů společnosti Apple za prohledávání zavazadel zaměstnanců dostalo souhlas soudu
Pokuty a soudy všude možně. Tak by se dala charakterizovat doba posledních několika měsíců. Je fér dodat, že se to netýká jen tohoto výrobce. Na jedné straně máme snahu Applu chránit se průmyslové špionáži (není to tak dávno co jeden z jejich zaměstnanců fotil v přísně střežené části vývojového centra monitor, na kterém pracoval, dokud jej „nenaprášil“ kolega), na druhé straně je soukromí. Podobně to může být při strachu z krádeží. Federální soudce v Kalifornii podepsal vyrovnání společnosti Apple Inc. ve výši 30,5 milionů dolarů v téměř deset let starém soudním sporu, v němž tvrdí, že společnost připravila o čas 15 000 zaměstnanců maloobchodu tím, že jim nezaplatila za čas strávený při bezpečnostní kontrole po směně.
Americký okresní soudce William Alsup ze San Francisca v sobotu schválil urovnání v hromadné žalobě z roku 2013. Kalifornský nejvyšší soud v roce 2020 případ použil k rozhodnutí, že státní právo vyžaduje, aby zaměstnanci byli placeni, když procházejí povinnými bezpečnostními prohlídkami. Walmart Inc. a Amazon.com Inc. jsou také mezi hlavními americkými zaměstnavateli, kteří čelí podobným soudním sporům. Amazon a personální agentura se loni dohodly, že zaplatí 8,7 milionu dolarů 42 000 skladníkům. Žalobci v případě Applu tvrdili, že pracovníci maloobchodu často čekali několik minut po odhlášení a někdy i déle, aby si nechali zkontrolovat zavazadla, než mohli opustit obchody, kde pracovali.
Alsup případ v roce 2015 zamítl s tím, že pracovníci nebyli během bezpečnostních kontrol pod kontrolou společnosti, protože si jednoduše nemuseli nosit do práce osobní věci, které by musely být prověřeny. Federální odvolací soud požádal Nejvyšší soud Kalifornie, aby rozhodl, zda čas strávený prohlídkou po směně musí být kompenzován podle státního práva. Státní soud v roce 2020 rozhodl v neprospěch Applu a řekl, že je podivné očekávat, že si zaměstnanci nebudou nosit do práce osobní věci. Federální soud pak případ oživil a Alsup loni uvedl, že plánuje udělit žalobcům zkrácený rozsudek a nařídit soudní proces o náhradě škody.
Soudce nařídil Twitteru, aby dal Elonu Muskovi dokumenty bývalého manažera
Twitter Inc musí poskytnout Elonu Muskovi dokumenty od bývalého vedoucího pracovníka Twitteru, o kterém Musk řekl, že je klíčovou postavou při výpočtu množství falešných účtů na platformě, podle pondělího soudního příkazu. Účty robotů a spamu na Twitteru se staly ústředním tématem právního boje o to, zda Musk, který je generálním ředitelem společnosti Tesla Inc, musí dokončit akvizici Twitteru za 44 miliard dolarů. Podle příkazu soudkyně Kathaleen McCormick z Delaware Court of Chancery dostal Twitter příkaz shromáždit, zkontrolovat a vytvořit dokumenty od bývalého generálního ředitele Kayvona Beykpoura.
Twitter a právníci Muska, nejbohatšího člověka světa, nereagovali na žádosti o komentář od agentury Reuters. Beykpour, který odešel z Twitteru poté, co sociální média v dubnu souhlasila s akvizicí Muskem, byl v Muskových soudních spisech popsán jako jeden z manažerů „nejdůvěrněji zapojených do“ určování množství spamových účtů. Beykpour nereagoval na žádost o komentář zaslanou přes LinkedIn. McCormicková ve svém pondělní příkazu uvedla, že zamítá Muskovu žádost o přístup k 21 dalším lidem, kteří mají kontrolu nad relevantními informacemi.
Muskův právní tým napsal McCormickové minulý týden a požádal ji, aby nařídila Twitteru předat jména zaměstnanců, aby mohli být vyslechnuti. Musk začátkem tohoto měsíce obvinil Twitter z podvodu za zkreslování počtu skutečných aktivních uživatelů na jeho platformě, což Twitter popřel. Společnost ho obvinila z porušení jeho dohody o akvizici společnosti a chce, aby mu McCormicková nařídila dokončit obchod za 54,20 USD za akcii. Akcie Twitteru v pondělí uzavřely nárůstem o 0,5 % na 44,50 dolaru na akcii.
Jak se Vám líbil příspěvek?
K ohodnocení článku klikněte na hvězdy