Očekává se, že v letošním roce bude na finančně poradenském trhu zvýšená migrace poradců či celých skupin. V dnešní anketě nás zajímalo, jak se k náboru staví vybrané finančně poradenské společnosti a jaké ambice mají v náboru pro letošní rok.
1. V jakých vodách vaše společnost současně náboruje. Čím se Vám daří přesvědčit poradce, aby pracovali s vámi.
2. Jaké jsou Vaše ambice v náboru pro letošní rok?
Drahomír Najdenov, ředitel rozvoje vztahů se smluvními partnery, Broker Trust
Na nábor nahlížíme ze dvou stran. U stávajících společností nabízíme aktivní podporu náboru v podobě osobní účasti našich obchodních ředitelů v regionech, včetně webového rozhraní, marketingových a samozřejmě i vzdělávacích oblastí. Pak jsou tu zcela nové poradenské firmy nebo freelanceři, kteří hledají více než jen provize a základní nástroje. Zaměřujeme se na firmy a poradce, kteří již „dospěli” a hledají podporu v oblastech vzdělávání a setkávání. Dnes jim nabízíme širokou škálu vzdělávacích oblastí plně v režii BT. V investicích máme ucelený dlouhodobě podporovaný vzdělávací koncept, úvěry nám nově obohatili experti z Golem finance, v pojištění chystáme novinky ve druhém čtvrtletí letošního roku. Poskytujeme řízený koncept setkávání, kde sdílíme informace z Broker Trustu, ale i od našich produktových partnerů.
Máme ambici potvrdit skutečnost, že Broker Trust je veliký a spolehlivý partner, který ale umí zabezpečit přidanou hodnotu všem firmám a jejich poradcům, kteří o to mají zájem. Chceme síť našich spolupracujících firem a jejich poradců rozšiřovat o Ty, kteří hledají jistotu a již zmíněnou přidanou hodnotu.
Domnívám se, že při akvizicích nových partnerů je nejdůležitější autenticita a dobrá pověst. Zkrátka musí být pravdivé a v rovnováze to, jak na partnera působíme, co o sobě říkáme a co o nás říkají naši partneři, kteří už s námi spolupracují. Při prvních schůzkách naši potenciálně noví partneři často oceňují, že jim nasloucháme, a přitom se nebojíme říct jim i jasné „ne“, pokud nejsme ochotni na něco přistoupit. Spousta majitelů poradenských firem na trhu je totiž frustrovaných z přístupu jejich servisních firem, z toho, že jim majitel a management nenaslouchají a neumí komunikovat otevřeně.
Akviziční činnost u nás probíhá na dvou úrovních. Jednak získáváme nové partnery – poradenské firmy – přímo my. A zároveň firmy, které s námi spolupracují, přivádí nové poradce. Pro nás je velmi důležité, aby se nábory dařili především našim partnerům. Jejich úspěch je nakonec naším úspěchem. Proto se snažíme neustále technologicky rozvíjet a lídrům poradenských firem tak dávat do rukou nástroje, které jim usnadňují získávání nových spolupracovníků.
Co se týče naší vlastní akviziční činnosti, věříme si, že budeme úspěšní. Očekáváme totiž, že některé poradenské firmy a skupiny na trhu se samy dají do pohybu. A to nám bude hrát do karet. V minulém roce přestupový trh poněkud zamrzl, firmám a poradcům se dařilo vlivem hypotečního boomu. Nyní přichází ochlazení a poradci, kteří nejsou spokojení se svým zázemím, budou mít čas a motivaci
Vilém Hene, partner společnosti eDO finance
eDO jako společnost naše „náboráře“ z řad poradců a manažerů neomezuje v tom, do jakých vod se mají nebo nemají pouštět. Daří se nám navazovat spolupráce jak s jednotlivci, tak s celými skupinami ze všech koutů finančního trhu i mimo něj. Častým důvodem pro navázání spolupráce s finančníky z jiných společností je vysoká úroveň naší poradenské služby. Chodí k nám poradci, kteří nejsou spokojení s úrovní a kvalitou práce v jejich současném působišti a chtějí být v prostředí, kde se mohou posouvat dál znalostmi, dovednostmi a kde je plně pro-klientská služba samozřejmostí. Často jsou to „jednobarevní“ obchodníci, výjimkou nejsou ani poradci z poradenských společností, kde je výraz „finanční poradenství“ ještě i dnes záminka pro prodej jednoho produktu.
Naším cílem je růst udržitelně a přirozeně. To se nám daří od začátku eDO každý rok. Nepotřebujeme se „přemotivovávat“ tím, kolik přivedeme nebo k nám z konkurence přetáhneme lidí a kolik nás bude sedět na konferenci. Nejsme zastánci silných slov. Necháme za sebe mluvit naše výsledky ve střednědobém a dlouhodobém horizontu.
Jak se Vám líbil příspěvek?
K ohodnocení článku klikněte na hvězdy