Byly doby, kdy se finanční poradci nebáli jít do kontroverze a napnout kreativní síly při svých náborových aktivitách. Připomeňme si zlaté časy, kdy ještě marketéři v tomto oboru „měli koule“.
Need for speed v kanceláři
Dnes už kultovní video, ve kterém se představují i dvě legendy z matičky OVB Lukáš Štork a onehdá zemský ředitel Petr Křen. Jednalo se o českou mutaci videa, které dodali Němci. Původní cílová skupina byl pravděpodobně německý automechanik. Na pracovním úřadě v Německu před 20 lety to mělo svojí cílovku, ale v Čechách se to setkalo spíš s posměchem.
Generation Next
Chlapi z Fincentra zase svého času vsadili na zajímavou art linku hodnou projekce v galerii DOX. Pravděpodobně ne úplně nejlevnější produkce měla i hluboké intelektuální sdělení, které však zůstává i po letech nerozkryto. V klipu je akcentována bonvivánská složka práce v top managementu ve financích, ovšem trochu hipsterským pojetím. Pánové tak bez nadsázky předběhli dobu. Současní vlastníci video pro jistotu smazali ze svého kanálu na Youtube. Moc to nekoresponduje se stylem švýcarské finanční image.
Red Power
Další dílko ze skupiny Fincentra. Opět nechybí řemeslná kvalita ani sdělení, které není úplně snadné přečíst mezi řádky. Otázka zní, budou se tito lidé pořád rvát za tyto barvy? U některých to tak moc nevypadá.
Black Horse
Černý kůň, dramatická hudba a vážná tvář CEO. Navíc přehlídka vozů německé výroby. Zkrocení černého koně na závěr. Hluboké metafory a úspěch. Pro všechny, co chtějí, aby s nimi zacloumaly emoce.
Běžec Aleš
Náborové video firmy FinFin (dnes EFEKTA IZ) ze skupiny DRFG představuje jejího současného ředitele Aleše Brabence jako člověka z masa a kostí. Za mě sympatické pojetí marketingu, když to zpětně hodnotím, protože to vzniklo ve stejné době jako některá výše uvedená videa.
Klaun Boris
Sice reklamy Partners cílily na koncové zákazníky, ale určitě na poli videa jeden z nejzajímavějších počinů marketingu finančního zprostředkování. Kvalita velmi vysoká po řemeslné stránce. Navíc se skvělým Borisem Hybnerem.
DIY kampaň
Reklamní kampaň Partners v roce 2012 zaměřená na klienty byla vtipná. Spolupráce se Čtvrníčkem byla sázkou na jistotu. I zde platí, že přestože cílila na koncové zákazníky, tak nepochybně k náboru přispěla. Na svou dobu vtipné, originální a perfektně udělané. Proč už se takové věci nedělají v tomto oboru?
Pán ve švýcarském cykloservisu
Tohle video je překvapivě až z roku 2019. Prázdné fráze, cyklistické metafory a chlapík, co přijde do cykloservisu v košili s tabletem, na kterém je scenérie švýcarské krajiny jakožto zadáním pro bikerského mistra, aby mu poladil bicykl. Videa OVB s NFS aspoň reálně odrážela, co se odehrávalo v kancelářích. Této story nikdo normální neuvěří.
Proč právě Swiss Life?
Čistá náborovka z roku 2016, kde se dozvíme, že Česká spořitelna začala dělat změny, které nejsou ku prospěchu vůči klientům. Negativní vymezení vůči konkurenci a slibování více peněz. Cílovka jasná.
Zoubkova instagramová show
Martin Zoubek už v dobách svého působení v OVB lákal na úspěch. Nutno férově podotknout, že to nedělal tak trapně jako německé marketingové oddělení. Kromě materiálních prožitků umí nalákat i na zábavu a srandu, kterou si budoucí kolegové s ním užijí. Svou cílovou skupinu bezpochyby má. Malá ukázka toho, co lze nalézt na jeho instagramu, kde je mezi náboráři králem s více než 6 tisíci followery. Kdo z vás to má přátelé? Můžete si o tom myslet co chcete, ale pustíme si to na tom instagramu všichni.
RD Rap
Jen těžko lze najít v historii českého finančnictví kontroverznější motivační video než pět let starý počin Oldřicha Beránka z OVB. Ten se kontroverze nebál ve více videích, ale tím asi nejvíce třaskavým byla jeho rapová zpověď. Je tam sice trochu product placement, ale to k tomu patří. Dal bych nicméně cokoliv za to, abych mohl vidět výraz centrály a žemličkových konzervativců, když toto video viděli poprvé. Pochybuji, že toto video ještě někdo někdy v následujících 10 letech překoná. Navždy bude legendou
Tak to byl takový odlehčený finančně marketingový koutek. Které video je podle vás nejvtipnější? A myslíte si, že finanční poradci by se měli brát vážně za všech okolností? Budeme rádi za vaše názory v diskusi.
Jak se Vám líbil příspěvek?
K ohodnocení článku klikněte na hvězdy
1 Komentáře
Tak to poslední video s rapem je hodně bizarní. Klasický lákání na luxusní auta a život. Jak typické pro finanční poradenství.