Regionální a oblastní ředitele Broker Trustu zas tak často pohromadě neuvidíte. Většinu času tráví „v terénu“ u našich partnerů. Jednou z výjimek je ale nová anketa 1+1, kdy se našich regionálů vždy zeptáme na jednu otázku z finančně-poradenského ranku a jedním dotazem zabrousíme více do soukromí. Na úvod jsme si vybrali mimořádně aktuální téma pro dnešní nejistou dobu – kde jsou největší příležitosti pro růst? I když jde někdo v odpovědi přímo k věci a někdo zase přidá trochu filozofie, jeden názor jasně převládá. Tipnete si, jaký to je? A ze soukromí nám pak naši manažeři prozradí, jakou největší příležitost využili ve své kariéře.
Otázky
1) Kde dnes vidíte největší příležitosti pro růst podnikání finančních poradců?
2) Co byla největší příležitost, kterou jste během kariéry využili?
Martin Kouřil, obchodní ředitel
1) V systému péče o stávající klientelu, nikoliv v „reaktivním“ poradenství. Zásadní je edukace klienta, komplexní péče o něj, a to třeba i od několika členů poradenského týmu zároveň podle jejich specializace.
2) Největší poradenská příležitost je jasná. Byla to demonopolizace trhu povinného ručení v roce 1999. Měl jsem během pár dnů 107 tipařů a během asi tří měsíců získal přes 1 000 klientů na povinném ručení. To byl základ mého kmene pro následný cross-selling. Největší manažerskou příležitostí pak byla jednoznačně výzva Zdeňka Sluky na podzim 2013, abych se pokusil vybudovat na „zelené louce“ oblast Čechy Sever. To mne pohltilo a postupně dostalo až na současnou pozici obchodního ředitele BT. Rozhodnutí významně omezit poradenskou činnost po 16 letech bylo těžké, ale dnes ho hodnotím jako jednoznačně správné.
David Molínek, oblastní ředitel
1) Největší příležitost pro růst vidím stále v upevňování vztahů s klienty. Přece jen budeme zažívat pozitivní i negativní časy a pevný a vyvážený vztah s klientem je takový „všelék“. Nemám-li dobrý vztah s klientem a jen jsem mu prodal např. hypotéku v boomu, co mu mohu nabídnout nyní…? Myslím, že pokud s klientem všechny kroky plánuji a průběžně si otevírám dveře do všech finančních segmentů a jsem pro klienta informační autorita, mohu postupně klienta kompletně obhospodařit. Teď je například skvělá doba na to šlápnout více do investic, životního či neživotního pojištění. Nejlepší je ale dělat vše průběžně. A pokud se specializuji jen na jeden segment, není nic snazšího než požádat o pomoc kolegu, který se v daném segmentu vyzná.
2) Největší příležitostí pro mě byl kurz EFPA, který mi otevřel oči, jak to dělají „velcí kluci“. Sjednotil metodiku práce s klienty a celkově mě navedl, abych si udělal jasno, jaké klienty chci mít a jak s nimi budu pracovat.
Eva Kateřina Gabrielová, oblastní ředitelka
1) Z produktových segmentů je nyní největší potenciál pro růst v investicích.
2) Bylo to zakoupení franšízy Evropské databanky, kterou jsem provozovala pět let na třech pobočkách, s osmi zaměstnanci a šesti obchodními zástupci. Šlo o poskytování informací o firmách na telefonním čísle 185.
Radim Skřivan, oblastní ředitel
1) Největší příležitost pro finanční poradce vidím ve vlastním kmeni klientů, což je jejich „zlato“. Ve spolupráci s našimi kolegy z centrály jsou schopni toto zlato přetavit v obchodní příležitosti, se kterými jim pomůže například naše oddělení kampaní. Další příležitost vidím ve spolupráci s kolegy, kteří mají rozvíjet naše partnery, zde bych chtěl vyzdvihnout Martina Večerku z investiční komunity.
2) V tuto chvíli vnímám, že má největší příležitost během kariéry byla stát se součástí obchodního týmu Broker Trustu. Díky této pozici potkávám spoustu profíků ve svém oboru, které můžu dále propojovat a vyměňovat si vzájemně zkušenosti. Ty má každý z nás úplně jiné a krásně se doplňují.
Jiří Sláma, oblastní ředitel
1) Největší příležitost vidím v komplexnosti péče o zákazníka. Po několika silných letech s růstem obchodů postavených na hypotečních úvěrech přichází období stagnace nebo poklesu úvěrových obchodů. To však pro nás může být příležitost právě v komplexní péči. Zajištění příjmu, pojištění majetku nebo tvorba rezerv s očekáváním růstu úrokových splátek u těch klientů, kterým v příštích letech skončí fixační období jejich hypotečního úvěru. To všechno jsou témata, která nám přináší příležitosti.
2) Za největší příležitost považuji pracovní nabídku, kterou jsem v minulosti dostal od společnosti Renomia a využil ji. Už je to opravdu velmi dlouho – rok 2007. Často si však na to vzpomenu. Opustil jsme tehdy po 14 letech korporát a přišel do zcela jiného prostředí s mnoha příležitostmi, skvělým vedením a ohromným zaměřením na péči o zákazníka. Moc mi to období dalo. Profesně i lidsky.
Michal Hrubý, regionální ředitel
1) Největší příležitosti pro růst vidím, a to nejen dnes, v poctivé práci. Co tím myslím? Jednoznačně budování vztahu a důvěry mezi klientem a poradcem. Jde to velmi složitě a těžce. Poradci musí dobře znát svého klienta, jeho rodinné a finanční poměry a nacházet vhodné příležitosti. Tak se tvoří kvalitní poradenství. Jedině tak lze vystavět vhodné portfolio založené na potřebách klienta a odolávající jednorázovým vlivům, ať už ekonomickým, tak společenským. A v neposlední řadě je důležité, aby se finanční poradci stále vzdělávali a sledovali nové trendy.
2) Těžká otázka. Snažil jsem se vždy využít příležitosti, které mi život přinesl. Někdy to byla zkušenost trpká, jindy velmi obohacující. Nejdřív se snažím racionálně příležitost vyhodnotit a přemýšlet o důsledcích. Díky tomu jsem zatím prožil velmi zajímavé kariérní příležitosti, které mi pomohly se rozvíjet. Většinou v rámci finančního světa, ale osud mě přihrál i příležitost změnit obor, která mě velmi obohatila. A nakonec mě po čase přivedla k uvědomění si, že obor financí je ten, který chci dělat dlouhodobě a který mně velmi naplňuje.
Bohuslav Černý, regionální ředitel
1) Je to práce s klientským kmenem a poskytování nepřekonatelného servisu. Zásadní je pak optimalizace procesů, zejména obchodního procesu.
2) Ta teprve přijde! ☺
Jak se Vám líbil příspěvek?
K ohodnocení článku klikněte na hvězdy