22.března jsem přinesl článek o Robertu Schönfeldovi a jeho skupině RSBC, který je dostupný pouze našim předplatitelům.
V článku detailně rozebíráme finanční stav skupiny RSBC, práci s marketingem ve skupině RSBC, způsob distribuce jeho finančních produktů. Dávám do kontrastu mediální obraz, který si Robert Schönfeld buduje, a reálný stav jeho firem.
Ačkoliv Roberta Schönfelda a jeho podnikání sleduji už řadu let a několikrát jsem se k němu vyjadřoval, tak důvod pro to, abych napsal takto zásadní text pro mě bylo zejména zhlédnutí pořadu Modrá krev na České televizi. Tam jsem si uvědomil společenskou nebezpečnost podcenění kreditního rizika vůči podnikatelské skupině Roberta Schönfelda, když tam byl vylíčen zcela nekriticky jako úspěšný, bohatý, poctivý a zodpovědný.
Zdá se, že jsem nebyl jediný, koho tento pořad zaujal. Pan Ladislav Kolačkovský, který se specializuje na českou historii, byl pořadem zaujat také. Ale z úplně jiného úhlu pohledu. Ve svém článku totiž přichází s názorem, že Robert Schönfeld vůbec není tím, za koho sebe a svou rodinu z pohledu aristokratického původu vydává.
Z našeho pohledu není podstatné, jestli je Robert Schönfeld původu toho či onoho. To, do jaké rodiny se narodíte, není žádná vaše zásluha. Ať je ta rodina bohatá, chudá, slavná či nechvalně proslulá. Podstatné je to, co se odehrává v RSBC, kde se zdaleka nepracuje jen s vlastními finančními prostředky vlastníka. A jestliže k tomu využívá marketingová tvrzení, která jsou hodně vzdálená od reality, je správně, že je na to poukazováno. V marketingu rovněž významně využívá Schönfeld svůj údajný aristokratický původ. A jestliže je to jinak, než prezentuje, tak je opět správně, že se o tom vede veřejná debata.
Jak se Vám líbil příspěvek?
K ohodnocení článku klikněte na hvězdy